Včera jsem se ve svém příspěvku věnoval odhalení skutečnosti, že Ježíšek je žena. Dnes se budu věnovat tématu, který ONA má zvládnutý na jedničku a pro tuzemské přepravní služby se tento výsledek jeví jako země za zrcadlem, pracují totiž dle jiných pravidel.
Prvním z nich je zavedení leteckých zásilek i ve vnitrostátním dodání. Tento pokrokový krok zavedla Česká Pošta, jejíž zaměstnanci vysokým obloukem umísťují balíky z auta až ke dveřím příjemců a nemusí přitom ani vysedat.Samotná Česká Pošta jde pak příkladem nejen v efektivitě činnosti, ale i schopnosti se poučit z předchozího vývoje, a protože na to mnozí zapomínají, nebojím se pomoci a nechám Vás posoudit stav roku 2016, kdy Vánoce přišli také nečekaně a v nejméně vhodnou dobu a to naprosto bez ohledu na počasí a letoška.
Druhým je tzv. VIRTUAL REALITY SERVICE, při kterém opět Česká pošta a nejenom ona, namísto fyzického doručení, doručí tento balík virtuálně v podobě doručenky informující o doručení z důvodů nepřítomnosti příjemce, který často celý den na balík čeká, neuvědomujíce si genialitu servisu státního podniku.
Dalším je tzn JIT servis, který integruje stále více poskytovatelů balíkových a poštovních služeb. Jedná se o zkratku JDI I TY, indikující, že chcete-li od odesilatele zásilku dostat včas, tak si pro ni sami dojeďte a když ne až k němu, tak alespoň na depo přepravní služby.
Inovativnost přístupu mi potvrdila i e-mailové zpráva z časopisu LOGISTIKA, která mi 13.12.2017 přistála v e-mailové schránce. Tato obsahovala odkazy a upoutávku na následující články:
Zásilky z e-shopů nabírají zpoždění. Problémem je prý nedostatek zaměstnanců |
„Jiné“ reality pronikají do výroby i logistiky. Pomáhají při školení zaměstnanců, vychystávání nebo vizualizaci skladů |
Objem leteckých přeprav roste nejrychleji za posledních sedm let. Čínská letiště nestíhají |
Přidáme-li k tomu zprávy z medií, pak vidíme že tuzemská logistika se dokáže dokonale vypořádat i s takovými nepředvídanými jevy, jako jsou Vánoce a samozřejmě se nebojí šířit své know-how i mezi řádné občany naší vlasti, jako například v článku
Nemáme lidi. Vánoční dárky objednávejte včas, vyzývají dopravci
Či
2017 – https://www.novinky.cz/vanoce/457030-baliky-s-darky-nabiraji-zpozdeni-nejsou-lidi.html
Věřím, že vedení České pošty najde ve své pravidelné půlmilionové výplatě jako odměnu za zvládnutí krizové situace i třináctý, čtrnáctý i patnáctý plat, jako poděkování za službu občanům, pro které se nebojí vydat nejen jedno, ale i dvě interní směrnice nařizující poštovním doručovatelkám zdvojnásobit objem tolik očekávaných letáků a reklamních tiskovin a nezatěžovat tak příjemce dalšími nedůležitými zásilkami, jakými mohou být například soukromé dopisy, či balíky.
Závěr dnešního článku patří e-mailu, který mi přišel jen den po napsání tohoto příspěvku a myslím, že naprosto přesně ukazuje stav, popisovaný výše.