Za Prahu Smradlavou

E-MOTION, které jsem začal budovat v roce 2014 je ukázkou toho, že pro pohyb ve městech nepotřebujeme vozy se spalovacími motory. Dokonce jsem to měl i možnost, jak jste se dočetli před několika dny, to předvést i na HACKATHONU ČISTÉ MOBILITY spoluorganizovaném Pražským magistrátem.

Co na plat, Praha, resp. její radní mají jasno

Střed Prahy musí patřit autům. Čím větší objem spáleného fosilního paliva, tím lépe.

Zatímco jiné světové metropole se pyšní obrázky a mapami s vyznačenými čistými zónami, rozhodlo se vedení Prahy jít cestou opačnou. Vyznačilo na své mapě oblast s nejvyšší koncentrací spalin, na které nikdo nesmí sáhnout, ale všichni je mohou dobrovolně a v plných doušcích dýchat.

TO JE NAŠE RUDÁ PRAHA

Povzdechne si s libostí nejeden člen komunistické strany, prezident, či (ne)majitel firmy, která přimíchává do nafty jed, pardon bio-jed, aby spaliny byly ještě výživnější.

V čele Prahy je nějaký pátek Pirát.

Co se změnilo?

Moc toho nevidím a ani neslyším.

Když Prahou projíždím na některé ze svých cest za klienty, stává se mi čím dál častěji, že zůstanu v zácpě. Mám sto chutí vysednout, vyndat jednokolku z kufru a vydat se na místo určení rychleji a čistěji, než bych kdy dokázal vozem, který kvůli mým 77,7 kg čisté váhy rozhýbává téměř tunu váhy mrtvé.

Tomu se říká komfort

Já tomu říkám PITOMOST

Politická Ignorance chcete-li

Myslím totiž, že 100% z těch, kdo mapu schválili nikdy elektrickou jednokolku neviděli a na kole jeli naposledy jako kluci a holky a to v úplně jiné době.

Psal jsem o tématu již mnohokrát a nedá mi to, abych nezopakoval, že za nebezpečí, a chaos, který vyvolávali svými divokými turistickými jízdami rusky-mluvící gangy v honbě za tvrdou, snadno získanou měnou, nemohou stroje, ale nezájem a hlavně neschopnost politiků a složek starajících se o pořádek, kroky překračování zákona efektivně trestat a vymáhat MOC JIM SVĚŘENOU.

Jak bezzubí králíci stáli na chodnících a nábřežích a dívali se na skupinky turistů objíždějících pražské hospůdky, občerstvujíce s v každé ředěným pivem, či skleničkou něčeho tvrdšího. Spatřili-li blížící se, halekající skupinu, zahýbali do uliček a průjezdů, aby následně vyšli po přejití vichřic hněvu a dávajíce hlasitě za pravdu všem, kteří nadávali se slovy „NO KDYBYCH TU BYL, JÁ BYCH JIM UKÁZAL“

Už ukázal.

SEGWAY vážící 50 kg a jedoucí max rychlostí 20 km/h nahradily HARLEY KOLOBĚŽKY vážící 60 kg a jedoucí i 45 km/h.

A standardní zákony a nařízení se překračovaly dál jen s větší rychlostí a chutí.

Než přemýšlet o tom, jak najít smysluplnou a aplikovatelnou změnu, umožňující do středu města proniknout i osobním dopravním prostředkům nemajícím výfuk, rozhodlo se vedení města o opaku. Přenechá město jim, vždyť přeci jen, co zakonzervuje historické budovy a historické obyvatele skanzenu lépe, než smog a emise, že.

Komentáře
  • Kategorie
  • Můj blog

    Formulář